divendres, 20 de juliol del 2007

Un nou episodi del tema de l'estiu

El tema del sous municipals s’ha convertit en la gran estrella informativa d’aquestes setmanes estiuenques. Per sort per a alguns, d’ací a poques dies arriben les vacances i la platja pot ajudar a fer passar el marejol provocat per les atribucions monetàries que s’ha posat el nou equip de govern.

Ara, com no podria ser d’un altra forma, és el torn del penúltim episodi d’aquest “culebró”: la resposta de l’oposició al definitiu sou del Vicente Ramon. Com ja vam contar, VR cobrarà 64.000 euros a l’any, el que suposa una reducció del 30% respecte al que volia inicialment, 91.000 euros. Però, la decisió final de no ha caigut bé en els partits de l’oposició. PSPV i EU feren una roda de premsa conjunta per expressar el seu desacord, i el Bloc va també dir la seua. El Levante i Las Provincias, es fan ressò de la resposta de l’oposició. Que hauria passat si no s’hagués muntat aquest rebombori? S’haurien posat els sous que volien?

La crítica que li fa l’oposició al PP és que els sous continuen estan molt alts per a la ciutat d’Algemesí. Però açò és un no parar, quan pensàvem que ja hi havia prou polèmica amb el tema del sous, ara VR va deixar una nova declaració que ha tornat a despertar els recels de l’oposició: l’alcalde va dir que veia la ciutat d’Algemesí “com una empresa”, i clar això pot tornar a obrir la caixa dels trons.

Per un altra banda, Vicente Ramon va anunciar que ben prompte presentaria les xifres d’una anunciada auditoria que s’anava a fer als comptes municipals, i que allí es trobarien moltes sorpreses. Realment s’està fent aquesta auditoria? Sembla prou normal que si un alcalde nou entra a un ajuntament vulga saber com estan les coses i fer un punt i a banda de la seua gestió. Per a quan aquesta aixecada de la catifa municipal?

11 comentaris:

Anònim ha dit...

La senyoreta Noèlia, eterna Fallera Major quan veu un micròfon, és només cap de turc del PSOE, perquè ahi qui talla el bacallà és el Cipriano, una persona que sí s'ha lucrat de ser regidor. Si bé pot dir que té les mans netes, per sota del mantel s'ha col·locat com a jefe de àrea del centre de salut o com es diga, s'ha doctorat i s'ha tret la carrera mentre es rascava els ous a urbanisme. Han criticat les façanes modernes i ells s'han dedicat a arrancar els adoquins del carrer antics que valen el seu pes en or...
A Cipriano li han publicat la tesis doctoral en l'ajuntament abans de campanya (que molts ja voldrien vore la seua tesi publicada...) Ha col·locat al seu germà d'assesor. Ha col·locat a l'empresa TRAÇ a l'ajuntament. Volien colar-nos a la filla de David a les llistes.

Ciprianín, tots sabem que aspires a ser cap de llista del PSOE. Però no vages de guai escribint columnes d'opinió al Levante que el dia que traguen lo que t'has endut callaràs la boca... De fet no se xq no la calles. Podries agafar de la mà al teu germà David i anar buscant-li un treball...

FELIÇ CAP DE SETMANA A TOTS!

visca la fallera major!
visca la familia teodoro!
visca lo bona persona que es Blanco!

I que visca el tema del sou... gràcies a ell no es parla d'altra cosa... Enhorabona Rebeca Sanchis (levante). Ara ja tens temes que cubrir sense calfar-te el cap

Anònim ha dit...

TODO SIN ACRITUD, CLARO

CRITICAR POR CRITICAR (Fangoria)

Anònim ha dit...

Jo pense que es prou evident que el nou sou de l'alcalde no s'ajusta per a res a la realitat; perquè nosaltres no som Alzira, som més bé com Sueca, on l'alcalde cobrarà uns 33.000 euros. Però ara açò se'ns presenta com una gran rebaixa, perquè al passar de 91.000 a 64.000 ja es pot pensar: "xe, se l'ha baixat!". Però crec que es tracta d'una rebaixa insuficient que no es correspon amb un ajuntament com el d'Algemesí.

Pel que fa al comentari anterior, sols vull assenyalar que jo no sé a que s'haurà dedicat o no Ciprià Teodoro; però sí que m'agradaria dir-li a l'autor del comentari que no utilitze els draps bruts d'un altre per a tapar-li les vergonyes als altres. Sí l'home aquest ha fet tot això, doncs molt mal; però això no fa que els "sueldazos" que s'estan posant ens vagen a costar més barats.

Anònim ha dit...

Per cert, és prou impactant i diu molt de Vicent Ramón i del PP que pensen que Algemesí és una empresa privada.

"¡Apaga y vámonos!"

Doménec Gamieta ha dit...

Al primer anònim,
Aquest és un espai obert on es permet la llibertat d'opinió, però sense caure en l'ofensa. No vull eliminar el teu comentari però només recordar-te que estàs en la frontera de ser ofesiu i eixe no és l'estil d'aquest blog.
Agraïsc totes les opinions però només demane que siguen respectuoses i no caiguen en l'insult gratuït.
Moltes gràcies.

Anònim ha dit...

Crec que, encara que fora amb pseudònims, es podrien firmar les opinions al final de l’escrit. Més que res per saber a qui hi ha que replicar, no?
L’espectador.

Anònim ha dit...

PER AIXO M'AGRADA AQUEST BLOG, PEL RESPECTE QUE S'HA DE TINDRE A TOTES LES OPINIONS, A MES A MES DE L'ACTUALITAT QUE TOTS ELS DIES FA QUE HI HAJA ALGUN ARTICLE NOU (serà gràcies al VR).

Anònim ha dit...

Respecte de l’auditoria que diu VR voler fer, als Ajuntaments hi han interventors, que són funcionaris d’habilitació estatal del grup A, que estan encarregats de fiscalitzar tota la gestió econòmica de l’ajuntament d’acord amb la legalitat, i cobren molt per fer això. Pot, perfectament, demanar-li a l’interventor tota la documentació i informació que estime escaient, i no cal fer més despesa contractant una empresa privada que, a saber si serà amiga d’ell, i que s’emborsarà un bon pessic de diners de la nostra butxaca municipal.

I si és que el PP no confia en l’interventor –qui desconfia no és de fiar-, pot també encomanar l’auditoria a la Sindicatura de Comptes de la Generalitat, qui té atribucions en matèria de fiscalització dels comptes públics en l’àmbit de les administracions públiques radicades en el territori del País Valencià. Així, els diners que ens coste la fanfarronada de VR aniran, almenys, a l’erari públic, patrimoni de tots els valencians i valencianes.

Anònim ha dit...

M’estranya que Doménec Gamieta no haja fet al·lusió a l’article d’avui, al Levante, respecte a l’entrevista a VR, per això ho faré jo amb una frase que m’ha xocat prou. “Los sueldos son adecuados al trabajo que se va ha hacer” Aleshores, per favor, repetim tots a cor:
Gràcies VR pel treball que vas a fer!!!!!!!
L’espectador.

Anònim ha dit...

Mentre perdem el temps parlant de sous potser ens oblidem que l'estiu és un bon moment per apropar-nos als despatxos de l'ajuntament i començar a presentar projectes i propostes. Començar a exigir que es pose en marxa tot l'engranatge municipal perquè setembre siga el punt de partida d'una nova etapa amb aires nous. Valorem positivament el canvi. Els canvis sempre son bons. Sóc l'autora del primer comentari... I sí, mea culpa. Ho lamente. Respecte a l'auditoria ja voreu les xifres que es menejaven en els darrers 6 mesos de campanya ixint de les arques municipals.

Ja que som el poble amb l'alcalde que més cobra... podriem honrar-nos els regidors siguent el primer poble d'Espanya que no inaugurará res en periode electoral d'aci 4 anys. ¿Estaria bé, no?

En fi xiquets i xiquetes... Continue pensant que el sou de Teresa Valor (assessora) és excesiu... que a un alcalde amb regidors a jornada completa i amb un director de comunicació municipal no li fa falta una assessora que no és ni de la comarca (poc podrà assessorar en matèria protocolària en Algemesí...) En fi, en diners torrons. I ella torrons se'n podrà comprar molts este Nadal.

BESOS A TOTS

Anònim ha dit...

Jo tinc els meus dubtes sobre la figura de "l'assessora". Està clar que hi ha a tots els ajuntaments, de tots els colors; però és que a Algemesí ja estem fent prou despesa entre l'alcalde i els regidors...
Que, a tot açò, si el sou és proporcional al treball que es fa, a veure a què es van a dedicar els dos regidors que ja estan cobrant de l'ajuntament...

Per altra banda, m'agradaria dir-li a l'autora del comentari d'abans que, pot ser a Algemesí portarem 4 anys sense inagurar res (que jo ho dubte, però bé), però el que no em pareix que tinga trellat és inagurar per inagurar.